فریان

نامی فراتر از بیان!

فریان

نامی فراتر از بیان!

فریان

قبلا با هدف متفاوتی این وبلاگو راه اندازی کردم ولی فعلا اگر حس و حالش باشه برای دل خودم ممکنه ی چیزایی توش بذارم. هنوز فرصت نکردم لوگومو آپدیت کنم. لوگوم همینه شاید با تغییرات جزئی ولی دیگه اون دامنه مال من نیست

طبقه بندی موضوعی

ارتقاء کامپیوتر دسکتاپ قدیمی

دوشنبه, ۲۳ بهمن ۱۴۰۲، ۰۹:۰۸ ق.ظ

بنچ مارک

تصمیم گرفتم سیستم قدیمی که فک کنم حدود 16 یا 17 سالشه را یکم ارتقاء بدم ولی توی بد دردسری افتادم :)) خیلی چالش برانگیز بود! اصلا فکرشم نمیکردم ی ارتقاء رم اینقدر داستان درست کنه!

من مادر بردم EP43T-UD3L گیگابایته و سی پی یوم هم Intel E8400 و 4 گیگ رم اپیسر 1333 داشتم قدیم ترا یادمه ی بار دیگه هم سعی کردم رممو بکنم 8 و رفتم 2 تا رم 2 گیگ هاینیکس خریدم که یکیش به راحتی اکی شد و تا الان عملا 6 گیگ رم داشتم و اون یکی که اکی نشدو پس دادم بجاش فلش مموری گرفتم. این دفعه با خودم گفتم اگر 16 گیگ رم 1600 داشته باشم بهتره بخاطر همین رفتم فعلا یدونه رم 4 گیگ سامسونگ 1600 گرفتم اما حتی به صورت جداگانه و تکی هم اکی نشد! دقیقا مطمئن نیستم ولی فکر میکنم علاوه بر اینکه مادر برد از 1600 ساپورت کنه سی پی یو هم یک پارامتری داره به اسم FSB و باید FSB سی پی یو هم 1600 باشه و متاسفانه جای فروشنده اشتباهی رفتم و نتونست درست راهنماییم کنه خیلی هم آدم دایورتی بود زنگ و پیامامو جواب درستی نمیداد گفت کیسو بیار. خلاصه کیسو بردم و ی رم 2 بر چیپ هیتسینک دار 4 گیگ با فرکانس کاری 1333 برام گذاشت و کیسو روشن کردو تصویر که اومد گفت اکیه بهش گفتم داداش لازم نیست با نرم افزاری چیزی تست کنی با اطمینان گفت نه همین که تصویر بده یعنی اکیه! بردم خونه و در حین کار بلو اسکرین داد و ریستارت میشد گاهی تو نیم ساعت بلو اسکرین میداد و گاهی هم 3 ساعت بدون مشکل کار میکرد. اینم بردم پس دادم و 2 تا رم ژل 2 گیگ 1333 هیت سینک دار گرفتم این دفعه هم گفت کیسو بیار ولی نبردم گفتم تو که کاری نمیکنی فقط اسکرین میگیری :))) اینا هم جواب ندادن ولی اینا فقط با رمهای قدیمیم مشکل دارن وقتی خودشونو تنها میذارم اکی هستن.

برای تست رم نرم افزار MemTest64 نرم افزار خوبیه. داخل این نرم افزار چند تا از مشخصات رمو همون اول کار مینویسه مثلا اسم، چند گیگه ... و برای رم ها بعد از نمایش ظرفیتشون ی چیزی مینویسه مثلا 196 بیت یا 132 بیت و ... که نمیدونم دقیقا چیه رمه و چطوری میشه از روی نوشته های روی بدنه رم فهمیدش ولی به نظرم خیلی مهمه چون رم هایی که این ویژگیشون یکیه بدون دردسر باهم کار میکردن!

فقط میخواستم رمو ارتقاء بدم ولی یهو cpu هم ارتقاء دادم ولی به نظرم کلا اشتباه کردم و کلا سیستمو دست نمیزدم بهتر بود یا حداقل باید میرفتم ی جای حرفه ای تری که فروشنده درست راهنمایی کنم. سی پی یوم شد Q9300 و حدود 13 درصد نسبت به سی پی یو خودم عملکرد بهتری داره و متاسفانه 8 گیگ رم بیشتر ساپرت نمیکنه ولی سی پی یو اول خودم تا 16 گیگ ساپورت میکرد و اینو انتظار داشتم فروشنده بهم گوشزد کنه چون میدونست میخوام رمو 16 گیگ کنم...

برای اینکه ببینید اگر فلان قطعه که دارینو با فلان قطعه عوض کنید چقدر عملکرد سیستمتون بهتر میشه برید تو این لینک و قبل خرید قطعاتو باهم مقایسه کنید.

برای تست cpu هم نرم افزار cpu-z خوبه و علاوه بر تست سی پی یو مشخصات ی تعداد دیگه از قطعات از جمله رم هاتونو نمایش میده. این 2 تا نرم افزاری که معرفی کردم پیدا کردن و دانلود کردنشون خیلی راحته بخاطر همین لینک دانلود نمیذارم. ولی در ادامه تعدادی عکس میذارم که شاید قبل خرید کمکتون کنه چون اگر قصد داشته باشید یکی از رمهایی که من تست کردمو بخرید میتونید با اون نرم افزارها اول رم های خودتونو مشخصاتشو ببینید و بعد با این تصاویر مقایسه کنید و در صورتی که یکی بود با خیال راحت تری خرید کنید و شاید کمتر به دردسر بیافتین.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی