فریان

نامی فراتر از بیان!

فریان

نامی فراتر از بیان!

فریان

قبلا با هدف متفاوتی این وبلاگو راه اندازی کردم ولی فعلا اگر حس و حالش باشه برای دل خودم ممکنه ی چیزایی توش بذارم. هنوز فرصت نکردم لوگومو آپدیت کنم. لوگوم همینه شاید با تغییرات جزئی ولی دیگه اون دامنه مال من نیست

طبقه بندی موضوعی

تعمیر و عیب یابی فن و هواکش دمنده

پنجشنبه, ۲۸ دی ۱۴۰۲، ۰۹:۰۹ ق.ظ

هواکش صنعتی

چندتا هواکش دمنده داشتم که تعمیر کارای معمولی تعمیرشونو قبول نکردن گشتم و نمایندگیشو توی مشهد پیدا کردم. اسم نمایندگی دمنده در مشهد "گروه مهندسی ونداد تهویه" است و با ی سرچ معمولی نمیتونید پیداشون کنید. البته شایدم من بد سرچ میکردم :))) نمیدانم اطلاعی ندارم. اینجا راجعبش مینویسم تا شما راحت تر پیداش کنی wink

آدرس سایتشون اینه: www.vandadeng.ir و آدرس تعمیرگاهشونم اینه: مشهد - بین چهارراه زرینه و چهارراه مقدم - کاشانی 12 - نبش رضوان 10 - جنب مسجد و شماره های تماسشونم اینه: 05132292072 و 05137601879

 

چندتا نکته راجعبه هواکش ها بگم. اگر هواکشتونو با دست چرخوندین و دیدید که راه میافته یعنی خازنتون مشکل داره و هواکشتون نباید در حالتی که درجاست و نمیچرخه زیاد توی برق باشه چون تو این حالت سیم پیچش میسوزه. متاسفانه هواکش هایی که من دیدم هیچکدومشون فیدبکی از چرخش فن نمیگیرن تا در صورت نچرخیدن مدارشو قطع کنن. نکته دوم وقتی از هواکش صدای خرت خرت و ناجور شنیدید یعنی احتمالا یا بلبرینگش خوردشده یا یاتاقانش مستهلک شده و باید زودتر ببرید تعمیر تا گیر نکنه و باعث بشه که سیم پیچ بسوزه. اگر سیم پیچ هر موتور الکتریکی بسوزه هزینه تعمیرش خیلی گرون تموم میشه تقریبا باید بین 60 تا 80 درصد هزینه اون وسیله الکتریکیو بابت تعمیرش پرداخت کنید. مثلا من هواکش صنعتی دمنده سری ایلکا مدل VIK-40L4S داشتم و سیم پیچش سوخت و قیمت نوش 1900 و بابت تعمیرش 1200 هزینه کردم. شاید بهتره یک سنسور برای تشخیص اینکه آیا فن در حال چرخشه یا نه بذارم تا اگر فن نمیچرخید برقشو قطع کنه. شاید این کارو بکنم چون همیشه که بالاسر هواکش حضور ندارم :)))

خازنشم گفتم برام عوض کنه خازن خودش پلی استر بود ولی برام روغنی کابلی گذاشت و فکر میکنم از خازن اولیه خودش خیلی بهتره

خازن راه انداز موتور پلی استرخازن راه انداز موتور روغنی کابلی

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی